Prešov 19. decembra (TASR) - Náklady na fungovanie spoločného obecného úradu so sídlom v Prešove pre 62 obcí a mesto Prešov sú nižšie ako náklady na chod štátnej správy. Naplnila sa tým základná filozofia jeho zriadenia.
Uviedol to na dnešnej tlačovej konferencii koordinátor spoločného obecného úradu Marián Eliáš, zástupca prednostu Mestského úradu v Prešove.
Úradovňa je počtom 144 138 obyvateľov najväčšia v SR. V tomto roku hospodári s objemom 3,5 milióna Sk. Spoločnými činnosťami je výkon stavebného úradu, úradu školstva, ochrany prírody a krajiny, opatrovateľstvo a doprava. Zo správnych poplatkov mala úradovňa tohto roku príjem asi jeden milión Sk.
Eliáš informoval, že po zavedení nových finančných normatívov Ministerstvom výstavby a regionálneho rozvoja SR dostane úradovňa v roku 2006 na občana 23,93 Sk. V tomto roku to bolo 22 Sk. Znamená to, že úradovňa si polepší asi o štvrť milióna Sk. \"Je to dobré pre samotný mestský úrad, ktorý bezplatne poskytuje úradovni kanceláriu a zasadačku, \" konštatoval koordinátor. Ako zdôraznil, usilovali sa o túto zmenu dlhodobejšie, pretože poplatok by mal zohľadniť vysoký objem výkonov. Okrem kritéria počtu obyvateľov v spádovej oblasti úradovne, ktoré ako jediné ministerstvo rešpektovalo, prešovská úradovňa navrhovala zaradiť do kritérií aj počet výkonov a počet katastrálnych území.
V tomto roku sa na základe dohody s krajským stavebným a cestným úradom zmenil tok peňazí. Prv chodili príspevky na výkony realizované spoločnou úradovňou od štátu na obecný rozpočet a odtiaľ na účet úradovne. Po uzavretí dohody je tok peňazí priamočiarejší, z oboch krajských úradov na účet úradovne.
V tomto roku sa od 1. júla tiež pod výkon spoločného obecného úradu dostalo kompletné vedenie mzdovej a personálnej agendy obecných úradov.